Vaše hlasy rozhodly: objevte vítěze cestovatelské ankety Olomouckého kraje

Vaše hlasy rozhodly: objevte vítěze cestovatelské ankety Olomouckého kraje

22.09.2025 | Ostatní
Která novinka zaujala turisty nejvíc? Kde si lidé vychutnali nejlepší kávu a které místo považují za nejromantičtější? Odpovědi na tyto otázky přinesla online anketa, do které se zapojily stovky návštěvníků regionu. Na základě jejich hlasů byly vyhlášeny výsledky letošního ročníku Cen Olomouckého kraje za přínos v oblasti cestovního ruchu.

V kategorii Novinka cestovního ruchu získala první místo nová Rozhledna Tučín - Římská věž, která nabízí jedinečný výhled na Hanou a rychle se stala oblíbeným cílem pro výletníky i cyklisty.

Samostatná kategorie Kavárenský zážitek zná svou vítězku – na prvním místě se umístila kavárna galerie U Lišky Bystroušky, která propojuje výběrovou kávu s uměním a inspirativní atmosférou. 

Kategorie Aktivně s dětmi vyzdvihla rodinný Resort Hrubá Voda, který si odnesl třetí místo. Návštěvníkům nabízí pestrou paletu aktivit – od lanového parku až po vodní zábavu.

V kategorii Nejromantičtější místo zabodoval zámecký park ve Veselíčku, který získal druhé místo za svou malebnou atmosféru a historická zákoutí. Bronz patří zřícenině hradu Brníčko, jež okouzlí návštěvníky výhledy do krajiny a romantickou atmosférou dávných časů.

Na vojenskou historii se zaměřila samostatná kategorie Putování za vojenskou historií. První příčku obsadila Korunní pevnůstka v Olomouci, která propojuje barokní vojenskou architekturu s moderní expozicí. Třetí místo získal Bunkr Přáslavice, autentická připomínka obranné linie z 30. let 20. století.

Soutěž ukázala, že Střední Morava je plná nápadů, novinek a míst, která stojí za návštěvu – od rozhleden a kaváren přes rodinné areály až po historické památky.

Kompletní výsledky podle jednotlivých kategorií najdete na https://cenykraje.cz/rocnik/2025-cestovni-ruch

Výstup online kampaní v rámci projektu Střední Morava – hlavně klid (2024) byl realizován za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj.

Systém interaktivních odkazů pro jednotlivé záznamy ve vybraných modulech v rámci projektu Střední Morava – hlavně klid (2024) byl realizován za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj.

Optimalizace webové stránky a on-line kampaně v rámci projektu Adrenalin po našem (2023) byly realizovány za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj.

Webové stránky byly vytvořeny v rámci projektu Marketing TO Střední Morava 2020 realizovaného za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj.